Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο syn-dimiourgia.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.

Φυσικά Συμπληρώματα

Τα συμπληρώματα διατροφής έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν με μια υγιεινή διατροφή και όχι αντ’ αυτής. Αλλά εάν τρώμε υγιεινά, τότε γιατί χρειαζόμαστε συμπληρώματα;

Πάνω από το 85% των Ευρωπαίων δεν λαμβάνουν την απαιτούμενη ποσότητα θρεπτικών συστατικών από τη διατροφή τους και γι 'αυτό υπάρχει ανάγκη για συμπληρώματα. Τα συμπληρώματα είναι ακριβώς αυτά που λένε ότι είναι – συμπληρώνουν (αυξάνουν) τα επίπεδα των θρεπτικών συστατικών πέρα ​​από εκείνα που μπορεί να προσφέρει η διατροφή.

Η διαδρομή από το αγρόκτημα μέχρι στο τραπέζι

medicine 1015642 1280Τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά είναι τα πιο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τρόφιμα. Αλλά η πυκνότητα των θρεπτικών συστατικών εξαρτάται από πολλές μεταβλητές και ποτέ δεν μπορεί κανείς να είναι σίγουρος για το τι λαμβάνει. Η περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά επηρεάζεται από την καλλιέργεια οπωροκηπευτικών, την ποιότητα του εδάφους, του νερού, του ήλιου και του αέρα, πόσο ώριμα ήταν όταν έγινε η συγκομιδή τους καθώς και τι είδους συγκομιδή και διαχείριση έγινε. Η θρεπτική σύνθεση του κρέατος επίσης ποικίλλει ανάλογα με τη διατροφή και το περιβάλλον του ζώου, όπως για παράδειγμα το βοδινό ελευθέρας βοσκής περιέχει υψηλές ποσότητες ωμέγα-3 λιπαρών οξέων ενώ τα βοοειδή που τρέφονται με σιτηρά περιέχουν πολύ λιγότερα.

Η μείωση των θρεπτικών συστατικών δεν σταματά εδώ. Η αποθήκευση, η θερμότητα, το φως, η υγρασία, η φυσική υποβάθμιση και ο χρόνος συμβάλλουν στην μείωση των θρεπτικών συστατικών. Ορισμένα τρόφιμα παράγουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά όταν είναι ακατέργαστα (π.χ. μούρα), ενώ άλλα χρειάζονται μαγείρεμα για να αποκτήσουν τη μέγιστη θρεπτικότητα (π.χ. λάχανο, ντομάτες και λαχανάκια Βρυξελλών).

Η εκβιομηχάνιση των τροφίμων έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των θρεπτικών συστατικών και, όπως έχουν αποδείξει πολλές μελέτες, της διατροφικής αξίας του τελικού προϊόντος. Η κατανάλωση της ίδιας υγιεινής διατροφής πριν από 50 χρόνια θα έδινε σχεδόν το διπλάσιο σε θρεπτικά συστατικά απ’ ότι σήμερα.

Βιοδιαθεσιμότητα - Αυτό που τρώτε δεν είναι αυτό που παίρνετε

 Η "βιοδιαθεσιμότητα" αναφέρεται στην αναλογία της περιεκτικότητας σε θρεπτικά συστατικά ενός τροφίμου (ή ενός συμπληρώματος) που αφομοιώνεται, απορροφάται και μεταβολίζεται μέσω φυσιολογικών οδών.

Υπάρχουν εκατοντάδες παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών στη διαδρομή μεταξύ του στόματος και των εντέρων και υπάρχει πάντα απώλεια. Ένα θρεπτικά πλήρες γεύμα έχει περισσότερα θρεπτικας συστατικά στο πιάτο από ότι στο έντερο.

Άλλη παράγοντες που επηρεάζουν την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών από τον οργανισμό είναι:

  • Τα οξέα του στομάχου – αν δεν είναι αρκετά τότε τα θρεπτικά συστατικά δεν θα απελευθερωθούν από τις πρωτεΐνες, τις ίνες και τα κυτταρικά τοιχώματα του φαγητού μας. Πάρα πολλά θρεπτικά συστατικά θα καταστραφούν.
  • Ποιές τροφές καταναλώνονται ταυτόχρονα - η κατανάλωση καφέ με το γεύμα εμποδίζει την απορρόφηση σημαντικών μεταλλικών στοιχείων. Η ταυτόχρονη κατανάλωση πολύ νερού με την τροφή διαλύει το υδροχλωρικό οξύ στο στομάχι! Επίσης, μερικά θρεπτικά συστατικά δεσμεύονται το ένα στο άλλο και εμποδίζουν την απορρόφησή τους.
  • Ασθένεια & Φλεγμονή - Η κοιλιοκάκη είναι ένα παράδειγμα ασθένειας που καταστρέφει το μέρος των εντέρων όπου απορροφώνται τα θρεπτικά συστατικά, αλλά και οποιαδήποτε φλεγμονή του εντέρου μπορεί να αποτρέψει την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών.

Τα συμπληρώματα διατροφής παρακάμπτουν αυτές τις δυσκολίες. Τα καλής ποιότητας συμπληρώματα παρέχουν θρεπτικά συστατικά σε βιοδιαθέσιμες μορφές και εγγυώνται ότι θα απορροφηθούν εύκολα και θα χρησιμοποιηθούν από το σώμα. Συχνά περιλαμβάνουν συστατικά "καταλύτες" - όπως βιταμίνες ή μεταλλικά στοιχεία που λειτουργούν σαν πλευρικό λάκτισμα για το κύριο θρεπτικό συστατικό στο συμπλήρωμα. 

Για παράδειγμα, θα δείτε συχνά συμπληρώματα ασβεστίου που περιέχουν βιταμίνη D, καθώς είναι αναγκαίο το ένα για την απορρόφηση και τη λειτουργία του άλλου μέσα στο σώμα.

 

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 

 

Μεταξύ των αλλαγών στη σύνθεση των θρεπτικών συστατικών των εδαφών και των αυξημένων αναγκών του σώματος, έχει γίνει πιο σημαντικό από ποτέ να ενσωματώσουμε συμπληρώματα για να διασφαλίσουμε ότι οι διατροφικές μας ανάγκες ικανοποιούνται με συνέπεια και συνέχεια. 

Παρόλο που δεν υπάρχει ανάγκη συμπλήρωσης κάθε θρεπτικής 

ουσίας, οι περισσότεροι άνθρωποι επωφελούνται από στοχευμένη συμπλήρωση σε συνδυασμό με μια υγιεινή διατροφή. 

Ωστόσο, είναι σημαντικό να απευθύνεστε σε γιατρό ή εξειδικευμένο διατροφολόγο για προσωπική καθοδήγηση.


pills 347609 1280medication 233109 1280

 

 


«Η τροφή, να είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου, να είναι η τροφή σου.»

Ιπποκράτης

Παρακαλούμε διαβάστε τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας
© 2018 Syn-Dimiourgia. All Rights Reserved. Powered by inkman