Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο syn-dimiourgia.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.

Σωματική Υγεία


somatiki ygeia2 
 somatiki ygeia3
 somatiki ygeia4
 somatiki ygeia5
 somatiki ygeia6
somatiki ygeia7 

Οι παραδοσιακοί ορισμοί της σωματικής υγείας πριν από την έναρξη της σύγχρονης ιατρικής θα θεωρούσαν κάποιον φυσικά υγιή εάν δεν είχε πληγεί από μια σοβαρή ασθένεια. Μετά τις σύγχρονες ιατρικές εξελίξεις το προσδόκιμο ζωής αυξήθηκε, γεγονός που άλλαξε τον τρόπο που ορίζουμε τη σωματική υγεία. Ο ορισμός του σήμερα μπορεί να συμπεριλάβει τα πάντα από την απουσία της νόσου έως το επίπεδο φυσικής κατάστασης.

Ενώ η σωματική υγεία αποτελείται από πολλά συστατικά, παρακάτω παρατίθενται μερικοί βασικοί τομείς που πρέπει να αντιμετωπιστούν:

  • Φυσική δραστηριότητα - περιλαμβάνει δύναμη, ευελιξία και αντοχή
  • Διατροφή και δίαιτα - περιλαμβάνει τη λήψη θρεπτικών συστατικών, την πρόσληψη υγρών και την υγιή πέψη
  • Το αλκοόλ και ναρκωτικές ουσίες - περιλαμβάνει την αποχή από ή τη μείωση της κατανάλωσης αυτών των ουσιών
  • Ιατρική αυτο-φροντίδα - περιλαμβάνει αντιμετώπιση ασήμαντων ασθενειών ή τραυματισμών και αναζήτηση φροντίδας έκτακτης ανάγκης όταν χρειάζεται
  • Ανάπαυση και ύπνος - περιλαμβάνει περιοδική ανάπαυση και χαλάρωση, μαζί με ύπνο υψηλής ποιότητας

Φυσική δραστηριότητα: Τα περισσότερα υγιή παιδιά και ενήλικες πρέπει να δραστηριοποιούνται σε καθημερινή βάση. Αυτό θα πρέπει να είναι ένας συνδυασμός τόσο χαλαρής σωματικής δραστηριότητας όσο και δομημένης άσκησης. Παραδείγματα χαλαρής φυσικής δραστηριότητας περιλαμβάνουν πεζοπορία, ποδηλασία και περπάτημα. Παραδείγματα πιο δομημένων μορφών άσκησης περιλαμβάνουν την άσκηση ενδυνάμωσης και αντοχής, το τρέξιμο και τα αθλήματα.

Διατροφή και δίαιτα: Μια καλά ισορροπημένη διατροφή θα πρέπει να περιέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη, βιταμίνες και μέταλλα. Ο περιορισμός των ειδικών θρεπτικών συστατικών θα πρέπει να γίνεται μόνο υπό την επίβλεψη ενός εξουσιοδοτημένου επαγγελματία υγείας. Το υγρό, ιδανικά με τη μορφή καθαρού νερού, πρέπει να καταναλώνεται τακτικά. Τα γεύματα και τα σνακ θα πρέπει να καταναλώνονται καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας και τα μεγέθη των μερίδων θα πρέπει να είναι λογικά.

Αλκοόλ και ναρκωτικές ουσίες: Οι ουσίες που μεταβάλλουν τη διάθεση ή άλλες σωματικές διαδικασίες πρέπει να περιοριστούν ή να αποφευχθούν. Όσοι έχουν εθιστικές τάσεις ή άλλους κινδύνους για την υγεία πρέπει να εξετάσουν την πλήρη αποχή από αυτές τις ουσίες.

Ιατρική αυτο-φροντίδα: Τα βασικά στοιχεία, όπως οι επίδεσμοι, οι παστίλιες και τα φάρμακα για την ανακούφιση του πόνου, πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμα από το σπίτι. Ο μακροχρόνιος βήχας, οι πυρετοί ή άλλες ασθένειες πρέπει να αντιμετωπιστούν μέσω της πρωτοβάθμιας φροντίδας. Πρέπει να αναζητείται θεραπεία έκτακτης ανάγκης όταν τα συμπτώματα είναι σημαντικά ή απειλητικά για τη ζωή.

Ξεκούραση και ύπνος: Ενώ η τακτική δραστηριότητα είναι απαραίτητη για τη σωματική υγεία, το να δώσουμε την ευκαιρία στο σώμα να ξεκουραστεί είναι εξίσου σημαντικό. Η δαπάνη χρόνου για χαλάρωση ή λήψη μικρής διάρκειας ύπνων μπορεί να βοηθήσει στην αναζωογόνηση του σώματος. Ο ύπνος θα πρέπει να πραγματοποιείται σε ένα ήσυχο, σκοτεινό περιβάλλον και να διαρκεί περίπου 7-9 ώρες. Ο ύπνος που σε συνεχή βάση είναι πολύ μικρότερος ή μεγαλύτερος από αυτή τη διάρκεια ή είναι χαμηλής ποιότητας μπορεί να χρειαστεί να αντιμετωπιστεί από έναν επαγγελματία υγείας.

 

 


«Είμαστε ότι τρώμε . Και αυτό που τρώμε καθορίζει τις σκέψεις, τη ζωή μας, το παρόν, το μέλλον, και το πεπρωμένο μας...!»

Αλέξης Κάρελ γιατρός βιολόγος, Βραβείο Νόμπελ

Παρακαλούμε διαβάστε τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας
© 2018 Syn-Dimiourgia. All Rights Reserved. Powered by inkman